Panaszok és fellebbezések kezelése eljárás

Infografika

Az eljárás célja

Azon személyek/szervek részére, akik panaszt/fellebbezést kívánnak benyújtani a Kopint Datorg Kft. (továbbiakban:KDIV) Termék Minőségbiztosítási Igazgatóságának (továbbiakban: TMI) valamely mulasztásával, tevékenységével vagy tanúsítási döntésével kapcsolatban, a TMI a minosegbiztositas.kdiv.hu weboldalon közzéteszi jelen dokumentumot annak érdekében, hogy a panasz/fellebbezés benyújtásának teljes folyamata megismerhető legyen. Ennek értelmében a TMI tevékenységéből eredően felmerülő panasz/fellebbezés benyújtása esetén a jelen dokumentum rendelkezései az irányadók, azonban amennyiben bármely szerv/személy közérdekű bejelentést vagy munkáltatói visszaélés bejelentést kíván tenni, a KDIV „Panaszokról, közérdekű bejelentésekről és a munkáltatói visszaélés-bejelentő rendszerről” elnevezésű dokumentumban foglaltak szerint szükséges eljárnia.

Érvényességi terület:

Jelen eljárás a Termék Minőségbiztosítási Igazgatóságra terjed ki.

Hivatkozások:

  • MSZ EN ISO/IEC 17065:2018
  • MSZ EN ISO/IEC 17025:2013
  • Panaszokról és a közérdekű bejelentésekről szóló 2013. évi CLXV. törvény
  • KDIV Szabályzat a „Panaszokról, közérdekű bejelentésekről és a munkáltatói visszaélés-bejelentő rendszerről”

Fogalom-meghatározások:

Panasz: Olyan kérelem, amely egyéni jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére irányul, és elintézése nem tartozik más - így különösen bírósági, közigazgatási - eljárás hatálya alá, és javaslatot is tartalmazhat.
Fellebbezés: Olyan panasz, amelyet a TMI által a tanúsítási eljárás során meghozott tanúsítási döntés ellen nyújthat be.
Panasz és Fellebbezés Testület: A TMI a panaszok és fellebbezések kivizsgálására két tagú testületet hoz létre, annak érdekében, hogy biztosítsa annak elfogulatlan, pártatlan és jogszerű elbírálását. A testület tagjai megfelelő kompetenciával rendelkező szakértők, akik a panasszal/fellebbezéssel érintett eredeti tevékenységben nem vettek részt. A panasz/fellebbezés kivizsgálását a testület tagjai a tanúsítási szervezettől függetlenül végzik, mely során nem utasíthatók, kizárólagos jogkörrel járnak el.

Felelősségi és hatáskörök

Az Ügyvitel Támogatási Osztály vezetőjének felelőssége minden panasz és fellebbezés jelen eljárásban leírtak szerinti kezelése, valamint minden szükséges információ begyűjtése és ellenőrzése a panasz/fellebbezés indokoltságának megállapításához.
A TMI tevékenysége során biztosítja, hogy az egyes folyamatok esetén a dokumentálás és az esetlegesen végrehajtandó helyesbítő intézkedés dokumentáltan és nyomon követhető módon történjen.

A panasz/fellebbezés elbírálása

A TMI benyújtott panaszt/fellebbezést, – a panaszokról és a közérdekű bejelentésekről szóló 2013. évi CLXV. törvénnyel összhangban – 30 napon belül vizsgálja ki és bírálja el. Amennyiben a panasz/fellebbezés kivizsgálásához a tanúsítási szervezetnek további információkra van szüksége, úgy hiánypótlásra hívja fel a panaszt/fellebbezést benyújtót, mely időtartammal a panasz/fellebbezés elbírálása meghosszabbodik.

A panasz/fellebbezés benyújtása

Amennyiben panaszt vagy fellebbezést kíván benyújtani a TMI-hez úgy azt a https://minosegbiztositas.kdiv.hu/administration weboldalon elérhető „Panasz/fellebbezés ” űrlap használatával teheti meg.
A panasz/fellebbezés űrlap letöltése menüpontra kattintva letöltést követően lehetősége van az űrlapot kitölteni majd aláírást követően postai úton a 1081, Budapest Csokonai utca 3. címre elküldeni. Elektronikus benyújtás esetén az űrlapot a minosegbiztositas@kdiv.hu e-mail címre szükséges eljuttatni.